2012. január 24., kedd

I Love Görögország :)

Sarti -beszámoló kerül most fel a blogra, és azért most, mert hamarosan újra visszatérünk Görögországba! :)
Én idén már harmadjára. Először szüleimmel, tesómmal voltam a Polychrono nevű üdülőfaluban, ami szintén a Chalkidiki félszigeten fekszik, mint Sarti. (Chalkidiki félszigetnek három nyúlványa van, Polychrono az elsőn, a Kassandra félszigeten található, míg Sarti a középső nyúlvány, Sithonia fő turisztikai célpontja.)

A következő képek azon a nyáron készültek, amikor a Drágám megkérte a kezem! :)
2007 augusztusában! Nem most volt... még vörös volt a hajam, még sokkal-sokkal fiatalabbak és vékonyabbak voltunk.. :)) A szerelem viszont maradt.. Egymás, illetve Görögország iránt is! ;)
(a képekre kattintva azok nagyban is megtekinthetőek!)

Busszal utaztunk, és kicsit több mint 1 napos út után megérkeztünk Sartira!
(A Grand Tours irodával, akikkel idén is utazunk majd Korfura-mert így jóval olcsóbb, mint repülővel, hosszú, de ki lehet bírni és a lényeg, hogy ott legyünk!:) )
Már másnap béreltünk egy robogót és elkezdtük bejártuk a közeli partokat. A híres Narancspart volt az első, amit megnéztünk. Nagyon szép, az egész  napot ott töltöttük!

Tesómmal és barátaival voltunk , összesen 10-en, jól nézhettünk ki, amikor mentünk az öt robogóval egymás után az utakon. :) Az egyik tengerpartrészt, ahol megálltunk megmártózni, megpihenni,  elneveztük Limonádé-partnak. Itt mi, csajok koktéloztunk, a srácok, a sofőrök pedig limonádéztak. :)

A limonádék, a Mojito-k és a Sex on the beach koktélok után folytattuk utunkat. :) Csodás, kanyargós utakon robogóztunk, miközben szépen lebarnult a karunk, arcunk.. :) Útközben még kecskéket is láttunk, akik a meredek oldalon bicegtek felfelé elég érdekesen.. :)

Aztán a "rejtettebb" részeket is felfedeztük, ahol kevesebben voltak, ami picit nehezebben megközelíthető volt.

Pingvin és háttal ülő béka sziklák formájában :)) :
 Természetesen a homokba temetés sem maradhatott el.. :) :

Voltunk fakultatív programokon is: egy hajókázáson és egy görög esten.
Az egész napos hajóút a Sartitól nem messze található Neos Marmaras -ról indult. A kikötővárosban is csináltunk pár fotót:
Egy kalózhajóval utaztunk, majd az út közepén belecsobbantunk a hajóról a tengerbe. A nyílt vízi fürdőzést nagyon élveztük. Hihetetlen kék és kristálytiszta volt a tenger és kis halak ugrándoztak az arcunkba a vízből.. :) Ezután a strandolás következett míg a hajóskapitány és a személyzetet elkészítette az ebédünket a fedélzeten. (Ekkor mi hárman nagyon bátran kipróbáltuk,hogy beülünk 1-1 ilyen felfújható fánkba, amit egy motorcsónak húzott.., sajnos ez nem jól sült el, konkrétan égési sérüléseket szereztünk a tengerben.. :) Bekötötték Robi könyökét és kisujját, valamint én is kaptam egy nagy kötést a hátamra! -még jó, hogy volt biztosításunk!!-  Nem lett volna szabad a tengerbe mennünk ezután pár napig..-persze ezt nem bírtuk ki! :)) )

A görög est egy ötcsillagos szálloda belső kertjében zajlott. Igyekeztünk végigkóstolni a hideg-meleg ételek széles választékát, valamint a rengeteg desszertkülönlegességet. Azt hiszem legjobban pedig a vörösbor fogyott!! :) Kis kancsóban volt az asztalon nagyon finom fehér és vörösbor, amiből sűrűn hozták nekünk az utánpótlást! :D Az evés -ivás után pedig már nem csak néztük, de ki is próbáltuk a tánclépéseket, együtt roptuk a táncosokkal -a zorba ment mindenkinek! :) Aztán egyszer csak felcsendült a Kék a szeme.. c. magyar szerzemény is! :)) Nagyon-nagyon jó hangulatú este volt, felejthetetlen élmény! :)
Látszanak azok a bizonyos sérülések! :) Nekem nem, és fájni is csak akkor fájt a hátam, mikor hozzáértek.. :)
Sok finomat ettünk: a kis utcákban finom, igazi görög gyrost, vagy óriás, nutellás-banános palacsintát, vagy tengeri herkentyűket a tengerparton, vagy egészben sült halat egy gyönyörű kilátással rendelkező étteremben...
És persze a Sangria sem hiányozhatott...A napunkat frappéval (jegeskávé) indítottuk és Sangriával zártuk a medence mellett vagy a szállásunk teraszán...
Az egyik szépséges, csillagfényes este a tengerparton pedig még szebbé varázsolódott, amikor a homokba térdelt előttem a Párom és megkérte a kezem! :))) Könnyek között Igen-t mondtam :) és már vőlegény és menyasszonyként néztük meg a csodás napfelkeltét az Athos hegy előtt! :))

Imádtuk Sartit, és a lánykérés pedig még szebb emlékké varázsolta számunkra ezt a nyaralást! :)

Ti is látogassatok el ide, ha tehetitek és fedezzétek fel Görögország és Sarti csodás partjait és zöld hegyeit, élvezzétek a fehér homokot, a hihetetlen kék tenger hullámait és az állandó napsütést és érezzétek szátokban az igazi tzatziki, görög saláta, gyros és frappé ízeit! :)